Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKim, Bryan S. K.; Brenner, Bradley R.; Liang, Christopher T. H.; Asay, Penelope A.
TitelA Qualitative Study of Adaptation Experiences of 1.5-Generation Asian Americans.
QuelleIn: Cultural Diversity & Ethnic Minority Psychology, 9 (2003) 2, S.156-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1099-9809
SchlagwörterAcculturation; Adjustment (to Environment); Asian Americans; College Students; English (Second Language); Language Proficiency; Social Support Groups
AbstractAdaptation experiences of 1.5-generation Asian American college students (N=10) were examined using the consensual qualitative research method. Results indicated 4 domains of adaptation experiences: preimmigration experiences, acculturation and enculturation experiences, intercultural relationships, and support systems. Participants reported that English proficiency played a significant role in their initial adjustment. (Contains 27 references.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural Diversity & Ethnic Minority Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: