Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWu, Mingchang; Greenan, James P.
TitelThe Effects of a Generalizable Mathematics Skills Instructional Intervention on the Mathematics Achievement of Learners in Secondary CTE Programs.
QuelleIn: Journal of Industrial Teacher Education, 40 (2003) 2, S.23-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1864
SchlagwörterMathematics Achievement; Mathematics Instruction; Outcomes of Education; Secondary Education
AbstractCareer and technical education (CTE) secondary students (n=48) received an instructional intervention in generalizable math skills. Compared with 36 controls, math grades and coursework were equivalent; the intervention resulted in significantly higher math achievement and attitudes. Generalizable math was responsive to individual program requirements, although CTE teachers did not feel qualified to teach generalizable math. (Contains 33 references.) (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Industrial Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: