Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAber, J. Lawrence; Brown, Joshua L.; Jones, Stephanie M.
TitelDevelopmental Trajectories toward Violence in Middle Childhood: Course, Demographic Differences, and Response to School-Based Intervention.
QuelleIn: Developmental Psychology, 39 (2003) 2, S.324-48Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0012-1649
SchlagwörterAggression; Children; Comparative Analysis; Demography; Elementary School Students; Ethnicity; Individual Development; Intervention; Longitudinal Studies; Models; Outcomes of Treatment; Prevention; Program Effectiveness; Racial Differences; Sex Differences; Social Differences; Violence
AbstractExamined developmental trajectories toward violence over middle childhood and children's response to a universal school-based preventive intervention. Found that three growth patterns--positive linear, late acceleration, and gradual deceleration--characterized the children's trajectories, and these trajectories varied meaningfully by child demographic characteristics. Children exposed to large number of intervention lessons demonstrated positive changes in their social-emotional developmental trajectories and deflections from a path toward future aggression. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Developmental Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: