Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCousins, Carolyn
TitelThe Will To Learn, Not Just Teach: Challenges and Considerations for Educators of Aboriginal Adults.
QuelleIn: Australian Journal of Adult Learning, 43 (2003) 1, S.101-14Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Aboriginal Australians; Access to Education; Adult Education; Adult Students; Educational Objectives; Foreign Countries; Learning Motivation; Participation
AbstractAmong the barriers to learning for Aborigines are rigid institutional structures, focus on learning for gaining knowledge rather than application, and the individualistic framework of formal education. The population would be better served by two-way learning through relationships (knowledge sharing) and self-determination and control. (Contains 17 references.) (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: