Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFaraco, Juan Carlos Gonzalez
TitelParadoxical Images of the Student in Spanish Educational Reforms (1990-2002).
QuelleIn: Mediterranean Journal of Educational Studies, 7 (2002) 2, S.37-60Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1024-5375
SchlagwörterEducational Change; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Politics of Education; Socialism; Spain
AbstractExamines contradictory images of the student's role and childhood in general that appear in discourses concerning educational reform in Spain. Draws upon interviews with diverse participants in the politics of Spanish education that were conducted as part of a research project, also analyzing Spanish education politics since 1996. Discuses the socialist reforms of the 1990s, then presents the new students' paradoxical identity. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mediterranean Journal of Educational Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: