Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTang, Sylvia Yee Fan
TitelMethodological and Ethical Issues in Employing Qualitative Methods in Teacher Education Research.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 3 (2000) 2, S.109-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterData Analysis; Data Collection; Educational Research; Elementary Secondary Education; Ethics; Foreign Countries; Higher Education; Inservice Teacher Education; Preservice Teacher Education; Qualitative Research; Research Methodology; Hong Kong
AbstractReviews dilemmas in using qualitative research methods, drawing on information from research that examined the impact of prior experience on Hong Kong student teachers' learning to teach. The article reviews the research process regarding: credibility of the researcher and rigor of the methods and techniques used. Results highlight the importance of intellectual and technical rigor and professional integrity in the qualitative research process. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: