Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHolcomb-McCoy, Cheryl; Bryan, Julia; Rahill, Stephanie
TitelImportance of the CACREP School Counseling Standards: School Counselors' Perceptions.
QuelleIn: Professional School Counseling, 6 (2002) 2, S.112-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
SchlagwörterCounselor Attitudes; School Counseling; School Counselors; Standards; Theory Practice Relationship
AbstractExamines school counselors' perceptions regarding the importance of the Council for the Accreditation of Counseling and Related Educational Programs school counseling standards. Results identified four underlying factors in the standards: program development, implementation and evaluation; counseling and guidance knowledge and skills; contextual dimensions; and skills for specialized assistance. Implications of the results for school counseling and further research are considered. (Contains 19 references, 2 tables, and 1 appendix.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: