Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGordon, June A.
TitelFrom Gangs to the Academy: Scholars Emerge by Reaching Back through Critical Ethnography.
QuelleIn: Social Justice, 29 (2002) 4, S.71-81Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-7571
SchlagwörterCollege Students; Ethnography; Higher Education; Juvenile Gangs; Research Methodology; Social Change; Student Participation; Student Research
AbstractDiscusses how one college professor incorporated the voices of marginalized students into her course, "Race, Culture, and Class." Ex-gang member students were invited to participate in an ethnographic research project in which they interviewed gang members from their communities and shared findings with their more privileged classmates. The process of conducting and sharing research helped the once marginalized students find a bridge to their changed position as university students. (SM)
AnmerkungenSocial Justice, P.O. Box 40601, San Francisco, CA 94140 (Subscriptions: individuals, $40; institutions, $78). E-mail: SocialJust@aol.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Justice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: