Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVonderwell, Selma
TitelAn Examination of Asynchronous Communication Experiences and Perspectives of Students in an Online Course: A Case Study.
QuelleIn: Internet and Higher Education, 6 (2003) 1, S.77-90Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-7516
SchlagwörterCase Studies; Computer Assisted Instruction; Computer Mediated Communication; Distance Education; Electronic Mail; Higher Education; Instructional Design; Interaction; Online Systems; Undergraduate Students
AbstractExplores asynchronous communication perspectives and experiences of undergraduate students in an online course. Interviews with 22 preservice teachers, student-to-instructor email transcripts, asynchronous discussion transcripts, and two independent reviewers' reviews of the asynchronous discussions were used to collect and analyze the data. Results have implications for design of asynchronous communication, and interaction between student and instructor, student and student, and student and content. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Internet and Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: