Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLimb, Gordon E.
TitelEducating for Practice: A Profile of American Indian Graduate Social Work Students.
QuelleIn: Journal of Ethnic & Cultural Diversity in Social Work, 10 (2001) 4, S.43-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1531-3204
SchlagwörterAmerican Indian Students; Economically Disadvantaged; Ethnicity; Graduate Students; Higher Education; Masters Programs; Occupational Aspiration; Poverty; Social Attitudes; Social Work; Social Workers; Student Attitudes; Student Characteristics; Student Motivation; Student Surveys; Values; California
AbstractA secondary analysis of data from a California-wide sample of 162 American Indian, entering MSW students indicated that American Indian students demonstrated a noticeably stronger adherence toward social work's traditional mission of helping poor and disadvantaged populations when compared to all MSW students. Implications for practice with American Indian populations are discussed. (Contains 24 references.) (Author/TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Ethnic & Cultural Diversity in Social Work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: