Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFoy, Judith G.; Mann, Virginia
TitelHome Literacy Environment and Phonological Awareness in Preschool Children: Differential Effects for Rhyme and Phoneme Awareness.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 24 (2003) 1, S.59-88Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterComparative Analysis; Family Environment; Literacy; Measures (Individuals); Phonemes; Preschool Children; Questionnaires; Reading Achievement; Rhyme; Vocabulary Development
AbstractExamines whether aspects of phonological awareness critically depend on literacy exposure among 4-6-year-olds. Parental responses to a questionnaire about home literacy environment are compared to children's awareness of rhyme and phonemes, their vocabulary, letter knowledge, and performance on measures of phonological strength. Results showed that a teaching focus in the home literacy environment and exposure of reading-related media are directly associated with letter knowledge and vocabulary. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: