Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBreier, Joshua I.; Fletcher, Jack M.; Foorman, Barbara R.; Klaas, Patricia; Gray, Lincoln C.
TitelAuditory Temporal Processing in Children with Specific Reading Disability with and without Attention Deficit/Hyperactivity Disorder.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 46 (2003) 1, S.31-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterAttention Deficit Disorders; Auditory Perception; Hyperactivity; Multiple Disabilities; Reading Difficulties; Time Factors (Learning)
AbstractTasks assessing perception of auditory temporal and nontemporal cues were administered to children with reading disorders (RD) with or without attention deficit hyperactivity disorder or with ADHD alone. The presence of RD was associated only with a deficit in detection of a tone onset time synchrony. The presence of ADHD was associated with a general reduction in performance across tasks. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: