Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClement, Mary C.
TitelWhat Cooperating Teachers Are Teaching Student Teachers about Classroom Management.
QuelleIn: Teacher Educator, 38 (2002) 1, S.47-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterClassroom Techniques; Cooperating Teachers; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Teachers
AbstractSurveys of cooperating and student teachers examined what cooperative teachers were already teaching student teachers about classroom management. Results indicated that cooperating teachers were generally not aware of specific authors or books about classroom management and were not going to teach a specific knowledge base about management to their student teachers. Instead, they shared their experiences and "what works for me" scenarios. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: