Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBreitborde, Mary-Lou
TitelLessons Learned in an Urban School: Preparing Teachers for the Educational Village.
QuelleIn: Teacher Educator, 38 (2002) 1, S.34-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterConsciousness Raising; Elementary Education; Family Involvement; Family School Relationship; Field Experience Programs; Higher Education; Integrated Services; Low Income Groups; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Urban Schools
AbstractDescribes an initiative that engages a teacher education program with an innovative urban "full-service" elementary school in a joint effort to serve children and families and provide a deeper and broader experience with urban education for suburban preservice teachers. Education students complete traditional and nontraditional fieldwork in the school, which has an "educational village" mission that extends from preschool to adult education. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: