Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArtigue, Michele
TitelLearning Mathematics in a CAS Environment: The Genesis of a Reflection about Instrumentation and the Dialectics between Technical and Conceptual Work.
QuelleIn: International Journal of Computers for Mathematical Learning, 7 (2002) 3, S.245-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1382-3892
SchlagwörterComputer Uses in Education; Concept Formation; Educational Technology; Foreign Countries; Instrumentation; Learning Problems; Mathematics Education; Secondary Education; Sociocultural Patterns; France
AbstractPresents an anthropological approach used in French research and the theory of instrumentation developed in cognitive ergonomics. Shows how these frameworks allow an approach to the educational use of CAS technology, focusing on the unexpected complexity of instrumental genesis, mathematical needs of instrumentation, status of instrumented techniques, problems arising from their connection with paper and pencil techniques, and institutional management. (Author/KHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Computers for Mathematical Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: