Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAgran, Martin; Cain, Hal M.; Cavin, Michael D.
TitelEnhancing the Involvement of Rehabilitation Counselors in the Transition Process.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 25 (2002) 2, S.141-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-7288
SchlagwörterCounselor Attitudes; Counselor Role; Disabilities; Individualized Transition Plans; Interdisciplinary Approach; Interprofessional Relationship; Rehabilitation Counseling; Secondary Education; Special Education Teachers; Staff Role; Teacher Attitudes; Teamwork; Transitional Programs; Vocational Rehabilitation
AbstractA survey of 54 educators and 62 rehabilitation counselors found the role that rehabilitation counselors serve is inadequate and is exacerbated by the fact that many counselors are not being invited to transition planning meetings by school personnel, parents, or teachers. Recommendations for promoting better collaboration are suggested. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development for Exceptional Individuals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: