Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarshall, Joanne M.
TitelCritically Thinking about Harry Potter: A Framework for Discussing Controversial Works in the English Classroom.
QuelleIn: ALAN Review, 30 (2003) 2, S.16-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0882-2840
SchlagwörterLeitfaden; Adolescent Literature; Controversial Issues (Course Content); Critical Thinking; Discussion (Teaching Technique); Higher Education; Reading Instruction; Secondary Education; Student Attitudes
AbstractNotes that at the school level and in the classroom, English educators can lead the way in open discussion, particularly discussion about books such as the Harry Potter series. Offers a seven-step framework as a way to begin an open discussion. Concludes that the framework acknowledges those concerns and provides a voice for them while also demanding that readers think critically about what they are reading. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ALAN Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: