Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLyson, Thomas A.
TitelWhat Does a School Mean to a Community? Assessing the Social and Economic Benefits of Schools to Rural Villages in New York.
QuelleIn: Journal of Research in Rural Education, 17 (2002) 3, S.131-37
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-0534
SchlagwörterCommunity Characteristics; Consolidated Schools; Economic Impact; Employment Patterns; Income; Population Trends; Quality of Life; Rural Areas; Rural Schools; School Community Relationship; Small Towns; Well Being; New York
AbstractA study identified community characteristics associated with the presence of a school. Data from the U.S. census and the state department of education for 297 rural New York villages indicated that social and economic welfare is higher in communities with schools. Schools are especially critical to the well-being of the smallest villages. (Contains 26 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Rural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: