Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCriss, Michael M.; Pettit, Gregory S.; Bates, John E.; Dodge, Kenneth A.; Lapp, Amie L.
TitelFamily Adversity, Positive Peer Relationships, and Children's Externalizing Behavior: A Longitudinal Perspective on Risk and Resilience.
QuelleIn: Child Development, 73 (2002) 4, S.1220-37Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
SchlagwörterBehavior Problems; Children; Discipline; Family Environment; Family Problems; Friendship; Longitudinal Studies; Parent Child Relationship; Parenting Styles; Peer Acceptance; Peer Relationship; Resilience (Personality)
AbstractExamined how peer acceptance and friendships moderated the link between family adversity and child externalizing behavioral problems. Found that peer acceptance in kindergarten and Grade 1 moderated the relationship between family adversity measures and externalizing behavior problems in Grade 2; friendship served as a moderator for harsh discipline. Found no significant association between family adversity and child externalizing behaviors at high levels of positive peer relationship. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: