Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTreiman, Rebecca; Bowey, Judith A.; Bourassa, Derrick
TitelSegmentation of Spoken Words into Syllables by English-Speaking Children as Compared to Adults.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 83 (2002) 3, S.213-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterAdults; Age Differences; Children; Comparative Analysis; Knowledge Level; Phonology; Spelling; Syllables; Vowels
AbstractTwo experiments examined the influence of children's knowledge of spelling and phonology on their syllabification of spoken words. Found that spelling knowledge influenced oral syllabification by older children and adults, but not by 6- and 7- year-olds. Young children, like older children and adults, showed syllabification differences between words with short and long vowels and words with sonorant and obstruent intervocalic consonants. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: