Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTunteler, Erika; Resing, Wilma C. M.
TitelSpontaneous Analogical Transfer in 4-Year-Olds: A Microgenetic Study.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 83 (2002) 3, S.149-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterAnalogy; Cognitive Development; Comparative Analysis; Individual Differences; Preschool Children; Problem Solving; Thinking Skills; Transfer of Training
AbstractThis microgenetic experimental study examined children's spontaneous application of analogical problem solving from story problems to physical tasks. Results indicated that 4-year-olds did, with varying success, spontaneously apply analogical solutions to physical problems across sessions. A few children even gave an analogical strategy-related explanation for their own physical behavior. There was considerable inter- and intra- individual variability, suggesting that age 4 is a period of change in analogical reasoning. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: