Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRuble, Diane N.; Martin, Carol Lynn
TitelConceptualizing, Measuring, and Evaluating the Developmental Course of Gender Differentiation: Compliments, Queries, and Quandaries.
QuelleIn: Monographs of the Society for Research in Child Development, 67 (2002) 2, S.148-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-976X
SchlagwörterStellungnahme; Activities; Age Differences; Childhood Attitudes; Cognitive Processes; Early Adolescents; Femininity; Gender Issues; Individual Development; Individual Differences; Masculinity; Models; Research Methodology; Research Needs; Sex Differences; Sex Role; Sex Stereotypes; Sexual Identity; Theories
AbstractIdentifies contributions of Liben and Bigler's studies to gender development related to measuring self and other sex typing, developing a theoretical account of the self-other relation, and incorporating individual differences. Raises questions about measures used and interpretations of the findings. Suggests issues for future research: interrelation between developmental processes and the bidirectional model, links between stereotypes and personal endorsements, and intersection between social and developmental approaches. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Monographs of the Society for Research in Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: