Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConezio, Kathleen; French, Lucia
TitelScience in the Preschool Classroom: Capitalizing on Children's Fascination with the Everyday World To Foster Language and Literacy Development.
QuelleIn: Young Children, 57 (2002) 5, S.12-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterCuriosity; Early Childhood Education; Emergent Literacy; Experiential Learning; Hands on Science; Interdisciplinary Approach; Language Acquisition; Language Skills; Preschool Curriculum; Problem Solving; Science Activities; Science Education; Science Instruction; Scientific Concepts; Teacher Attitudes
AbstractTeachers can capitalize on young children's natural curiosity about the world around them by including science learning in the preschool curriculum. Science activities provide a rich knowledge base and foster skills in receptive and expressive language, skills in self-regulation, and skills in problem identification, analysis, and solution. (TJQ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: