Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAtwell, Julie A.; Conners, Frances A.; Merrill, Edward C.
TitelImplicit and Explicit Learning in Young Adults with Mental Retardation.
QuelleIn: American Journal on Mental Retardation, 108 (2003) 1, S.56-68Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-8017
SchlagwörterAdult Education; Cognitive Processes; Individual Characteristics; Intelligence Differences; Learning Problems; Learning Processes; Mental Retardation; Recall (Psychology); Secondary Education; Symptoms (Individual Disorders); Young Adults
AbstractYoung adults with (n=34) and without (n=41) mental retardation completed a sequence-learning and identification task. For some, sequences were constructed following an artificial grammar. Explicit learning was determined by ability to learn and identify random sequences, implicit learning by the tendency to identify incorrectly new grammatical sequences as seen before, relative to new nongrammatical sequences. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal on Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: