Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrucher, Frank; Langfeldt, Hans-Peter
TitelHow German Teachers in Special Education Perceive and Describe Children with a Learning Disability.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 49 (2002) 4, S.399-411Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1034-912X
SchlagwörterClassification; Cluster Analysis; Disability Identification; Elementary Education; Foreign Countries; Learning Disabilities; Special Education Teachers; Student Characteristics; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Germany
AbstractIn a quantitative content analysis, 128 repots written by German special education teachers about children (ages 7-11) with learning disabilities were analyzed. A cluster analysis of the 34 most frequent statements led to five clusters that differed clearly. No significant correlation between the children's characteristics and membership of a cluster could be found. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: