Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPester, James
TitelAn Investigative Assessment of the Need for Individual Learning Support for a Y9 Pupil with Learning Difficulties and ADHD.
QuelleIn: Emotional and Behavioural Difficulties, 7 (2002) 4, S.215-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-2752
SchlagwörterAggression; Attention Deficit Disorders; Educational Strategies; Evaluation Methods; Foreign Countries; Grade 9; Helping Relationship; Hyperactivity; Individualized Instruction; Intervention; Learning Disabilities; Needs Assessment; Residential Schools; Secondary Education; Special Schools; Student Evaluation; United Kingdom
AbstractA year nine pupil with attention deficit hyperactivity disorder in a residential school was not accessing the curriculum due to distractibility and aggressive behavior. Analysis of data gathered through individual interviews, analysis of daily staff reports, and structured behavioral observation, indicate the student functions more successfully when individually supported by an adult. (Contains 7 references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Emotional and Behavioural Difficulties" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: