Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPage, Michelle L.
TitelRace, Culture, and the Supervisory Relationship: A Review of the Literature and a Call to Action.
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 18 (2003) 2, S.161-174Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0882-1232
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Administrator Behavior; Cultural Differences; Diversity (Faculty); Elementary Secondary Education; Ethnic Relations; Faculty Integration; Instructional Leadership; Minority Group Teachers; School Supervision; Supervisors; Supervisory Methods; Teacher Administrator Relationship; Teacher Evaluation; Teacher Integration; Teacher Supervision
AbstractDraws on theory and research from education, counseling, and social work to form some preliminary conclusions regarding how race and ethnicity might affect the supervisory relationship. Calls on educational practitioners to fill the research gap on how diversity affects the process of supervision. (Contains 46 footnotes.) (AUTHOR/WFA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum and Supervision" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: