Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDiamantes, Thomas; Young, Karen M.; McBee, Kimberly
TitelAn Analysis of Reading and Content Area Skills Improvement through Music Instruction.
QuelleIn: Reading Improvement, 39 (2002) 3, S.114-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0510
SchlagwörterCognitive Development; Curriculum Enrichment; Elementary Education; Mathematics; Music Education; Reading Instruction; Self Esteem; Social Studies
AbstractProvides an analysis of reading and content area subject improvement through music instruction and examines the issue of teaching music in today's schools. Argues numerous benefits and advantages derive from music instruction. Discusses the use of music to increase cognitive development. Examines the benefits of music in curriculum areas such as reading, math and social studies. Highlights the benefits to reach the whole student: social and academic. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: