Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBall, Malcolm
TitelEngaging Non-participants in Formal Education: Considering a Contribution from Trade Union Education.
QuelleIn: Studies in Continuing Education, 24 (2002) 2, S.119-31Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0158-037X
SchlagwörterAdult Education; Educational Experience; Enrollment Influences; Foreign Countries; Labor Education; Learning Motivation; Negative Attitudes; Participation; United Kingdom
AbstractA study of 66 British participants at the beginning of and 2 years into labor education revealed that 80% had left school at age 16 and had negative schooling experiences. However, continual engagement in union activities and education, opportunities to see connections between work and learning activities, and the mutual reinforcement of these activities contributed to new perspectives on learning for these formerly disaffected adults. (47 references) (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in Continuing Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: