Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKaplan, Richard B.; Whelan, Julia S.
TitelBuoyed by a Rising Tide: Information Literacy Sails into the Curriculum on the Currents of Evidence-Based Medicine and Professional Competency Objectives.
QuelleIn: Journal of Library Administration, 36 (2002) 1-2, S.219-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0193-0826
SchlagwörterAcademic Libraries; Competence; Computer Assisted Instruction; Curriculum Development; Higher Education; Information Literacy; Librarian Teacher Cooperation; Library Instruction; Pharmaceutical Education; Problem Based Learning
AbstractDiscusses how information literacy efforts at the Massachusetts College of Pharmacy and Health Sciences have been supported by national trends within health science education to incorporate evidence-based medicine and problem-based learning into the curriculum. Describes effects on librarians, including requests for more instruction, creating computer-based instruction programs, and enhanced collaboration with faculty. (Author/LRW)
AnmerkungenThe Haworth Press, 10 Alice St., Binghamton, NY 13904-1580.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Library Administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: