Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBroderick, Claire; Caswell, Robert; Gregory, Sarah; Marzolini, Sarah; Wilson, Olwen
Titel'Can I Join the Club?': A Social Integration Scheme for Adolescents with Asperger Syndrome.
QuelleIn: Autism: The International Journal of Research and Practice, 6 (2002) 4, S.427-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-3613
SchlagwörterAdolescents; Asperger Syndrome; Foreign Countries; Interpersonal Competence; Program Effectiveness; Secondary Education; Social Integration; Social Support Groups; Teaching Methods; Youth Clubs; United Kingdom (Great Britain)
AbstractThis British study evaluated benefits of providing adolescents with Asperger syndrome with social skills training within a youth group setting. Participants maintained excellent attendance at both social skill and youth groups and increased both their social skills and self-confidence. Adult "helpers" reported that youths' support needs decreased dramatically. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Autism: The International Journal of Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: