Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHelwig, Robert; Tindal, Gerald
TitelUsing General Outcome Measures in Mathematics To Measure Adequate Yearly Progress as Mandated by Title I.
QuelleIn: Assessment for Effective Intervention, 28 (2002) 1, S.9-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-2477
SchlagwörterEducational Assessment; Evaluation Methods; Grade 8; Learning Disabilities; Mathematical Concepts; Mathematics Achievement; Mathematics Tests; Outcomes of Education; Secondary Education; Student Evaluation; Test Validity
AbstractFour alternate versions of a 15-item general outcome measure (GOM) of mathematics conceptual understanding and applications were developed and administered to 117 eighth-graders. Results were correlated with scores on state multiple-choice mathematics achievement tests. Correlations ranged from .81 to .87 with no significant differences, offering evidence of criterion validity. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment for Effective Intervention" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: