Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbidin, Richard R.; Robinson, Lina L.
TitelStress, Biases, or Professionalism: What Drives Teachers' Referral Judgments of Students with Challenging Behaviors?
QuelleIn: Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 10 (2002) 4, S.204-12Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1063-4266
SchlagwörterBehavior Problems; Demography; Disability Identification; Educational Diagnosis; Elementary Education; Factor Analysis; Referral; Teacher Attitudes; Teacher Behavior; Teacher Burnout; Teacher Expectations of Students; Time on Task
AbstractThis study explored relative contributions of variables underlying 30 elementary teachers' referral judgments. Best predictors of referral were teachers' judgments about presence of behavioral problems and students' academic competence, while demography, off-task behavior, and teachers' stress failed to contribute significantly. (Contains references.) (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Emotional and Behavioral Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: