Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRice, Peggy S.
TitelCreating Spaces for Boys and Girls To Expand Their Definitions of Masculinity and Femininity through Children's Literature.
QuelleIn: Journal of Children's Literature, 28 (2002) 2, S.33-42Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-7779
SchlagwörterChildrens Literature; Educational Research; Grade 3; Primary Education; Reader Response; Reading Instruction; Sex Differences; Sexual Identity; Student Attitudes
AbstractConsiders the ways in which the discourses available to children influence their responses to children's literature. Examines boys' and girls' responses after reading to questions focusing on major characteristics of a nontraditional protagonist. Concludes that change will occur gradually as an apathetic attitude is reduced if educators persistently implement transmediation strategies with children's' literature to create spaces for children to expand their definitions of masculinity and femininity. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Children's Literature" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: