Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcDermott, Morna
TitelCollaging Pre-service Teacher Identity.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 29 (2002) 4, S.53-68Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterAesthetic Education; Art Education; Art Expression; Collage; Educational Research; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Self Evaluation (Individuals); Student Teachers
AbstractDiscusses the use of aesthetic knowledge to grapple with transformational projects for engaging preservice teachers in critical examinations of self, exploring the teaching of philosophy, autobiographical experience, and cultural collage (which includes five layers: critical aesthetics; emergence, relationality, and transformation; teacher preparation; identity and pedagogy; and vision and bias). The article presents a sample student collage. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: