Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGable, Sara
TitelTeacher-Child Relationships throughout the Day.
QuelleIn: Young Children, 57 (2002) 4, S.42-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterChildhood Needs; Interpersonal Communication; Preschool Teachers; Social Support Groups; Teacher Student Relationship; Young Children
AbstractDiscusses how early childhood teachers establish and maintain supportive relationships with children, and how different interaction contexts (transitions, playtimes, mealtimes, group activities, and peer interactions) yield unique information about students. Shows how a teacher's ability to gather such information and transfer insights to interactions and planning is critical to healthy relationships. Asserts that children need a teacher who understands their needs, offers stimulating learning experiences, and encourages positive development. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: