Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBorland, Helen; Pearce, Amanda
TitelIdentifying Key Dimensions of Language and Cultural Disadvantage at University.
QuelleIn: Australian Review of Applied Linguistics, 25 (2002) 2, S.101-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0155-0640
SchlagwörterStellungnahme; Case Studies; English (Second Language); Foreign Countries; Higher Education; Second Language Instruction; Second Language Learning; Student Needs
AbstractArgues that non-English language background (NELB) students' academic needs and potential difficulties are best understood by focusing on particular parameters of two key dimensions of their life experience: English language acquisition history and cultural experience. Using contrasting case studies from a university in Australia, illustrates how these dimensions enable the conceptualization of the broad range of university experience of these students. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Review of Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: