Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNelson, Catherine; van Dijk, Jan; McDonnell, Andrea P.; Thompson, Kristina
TitelA Framework for Understanding Young Children with Severe Multiple Disabilities: The van Dijk Approach to Assessment.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 27 (2002) 2, S.97-111Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterCase Studies; Clinical Diagnosis; Cognitive Style; Early Childhood Education; Educational Diagnosis; Memory; Models; Multiple Disabilities; Problem Solving; Severe Disabilities; Test Format; Test Use
AbstractThis article describes a framework for assessing young children with severe multiple disabilities. The assessment is child-led and examines underlying processes of learning, including biobehavioral state, orienting response, learning channels, approach-withdrawal, memory, interactions, communication, and problem solving. Case studies and a sample protocol illustrate the method and suggestions for intervention. (Contains references.) (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: