Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFlood, William A.; Wilder, David A.
TitelAntecedent Assessment and Assessment-Based Treatment of Off-Task Behavior in a Child Diagnosed with Attention Deficit-Hyperactivity Disorder (ADHD).
QuelleIn: Education and Treatment of Children, 25 (2002) 3, S.331-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-8491
SchlagwörterAttention Deficit Disorders; Behavior Modification; Contingency Management; Elementary Education; Hyperactivity; Intervention; Time on Task
AbstractAntecedent assessment and assessment-based intervention for off-task behavior by an 11-year-old with attention deficit hyperactivity disorder is reported. Assessment correlated off-task behavior with difficult academic tasks; intervention included functional communication training that focused on teaching the child to request assistance, as well as contingency contracting. Results found the treatment package effective in reducing off-task behavior. (Contains 5 references.) (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Treatment of Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: