Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBenjamin, Shereen
TitelReproducing Traditional Femininities? The Social Relations of "Special Educational Needs" in a Girls' Comprehensive School.
QuelleIn: Gender and Education, 14 (2002) 3, S.281-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0954-0253
SchlagwörterDisabilities; Females; Femininity; Labeling (of Persons); Secondary Education; Special Needs Students; Stereotypes; Womens Education; United Kingdom
AbstractUses ethnographic data to examine the identity work of eight girls identified as having special education needs in a mainstream school, exploring how they positioned themselves in relation to the term "special needs." Findings suggest that historical meanings associated with femininity and disability combine with contemporary schooling practices to produce a constrained range of subject positions around which the girls have limited room for maneuver. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gender and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: