Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVogt, Franziska
TitelA Caring Teacher: Explorations into Primary School Teachers' Professional Identity and Ethic of Care.
QuelleIn: Gender and Education, 14 (2002) 3, S.251-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0954-0253
SchlagwörterBias; Elementary Education; Elementary School Teachers; Ethics; Foreign Countries; Gender Issues; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; United Kingdom
AbstractExplored elementary teachers' conceptions of caring within teaching, discussing the relevance of an ethic of caring. Teacher interviews and drawings suggested that teachers understood caring in many ways (commitment, relatedness, physical care, affection, parenting, and mothering). Both women and men employed an ethic of care when reflecting on teaching. Gender differences were not apparent in relation to the importance given to caring in teaching. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gender and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: