Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchweinhart, Lawrence J.; Weikart, David P.; Hohmann, Mary
TitelThe High/Scope Preschool Curriculum: What Is It? Why Use It?
QuelleIn: Journal of At-Risk Issues, 8 (2002) 1, S.13-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1098-1608
SchlagwörterActive Learning; Classroom Environment; Early Childhood Education; Faculty Development; High Risk Students; Interpersonal Competence; Outcomes of Education; Parent Participation; Preschool Children; Program Effectiveness; Student Evaluation
AbstractDescribes the High/Scope Preschool Curriculum, an approach that supports young children's learning and enables children, particularly those at risk, to achieve greater school success and adult socioeconomic status. Discusses the central principles of curriculum: active learning, positive adult-child interactions, child-centered learning environments, consistent daily routines, and team-based child assessment. Presents five studies demonstrating the curriculum's long-term effectiveness. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of At-Risk Issues" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: