Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShin, Ji-Eun; Han, Ki-Soon; Jung, Hyun-Chul; Park, Byung-Gun; Choe, Seung-Urn
TitelWhat Are the Differences between Scientifically Gifted and Normal Students in the Aspects of Creativity?
QuelleIn: Journal of the Korean Association for Research in Science Education, 22 (2002) 1, S.158-75Verfügbarkeit 
Sprachekoreanisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1226-5187
SchlagwörterAcademically Gifted; Creativity; Evaluation Methods; Foreign Countries; Problem Solving; Science Education; Secondary Education; Thinking Skills; South Korea
AbstractCompares and analyzes three different measures of creativity in (n=135) gifted and (n=161) normal students to understand the nature of creativity and propose guidelines for measuring creativity. Uses Torrance Test of Creativity Thinking (TTCT), Test of Creative Problem Solving and Finding in Science (CPFS), and Creative Behavior Checklist in Science (CBCS). (Contains 74 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Korean Association for Research in Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: