Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPark, Chung; Hong, Mi-young
TitelA Relative Effectiveness of Item Types for Estimating Science Ability in TIMSS-R.
QuelleIn: Journal of the Korean Association for Research in Science Education, 22 (2002) 1, S.122-31Verfügbarkeit 
Sprachekoreanisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1226-5187
SchlagwörterElementary Secondary Education; Foreign Countries; Item Analysis; Item Response Theory; Performance Based Assessment; Science Education; South Korea; Trends in International Mathematics and Science Study
AbstractPresents an empirical examination of the effectiveness of free response items in comparison with multiple choice items. Uses Item Response Theory (IRT) framework and shows that free response items were appropriate for students with high science ability. Reports that free response items estimated students' science ability more accurately than multiple choice items. (Contains 15 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Korean Association for Research in Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: