Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMyeong, Jeonok; Hong, Miyoung
TitelAn Analysis of Korean Middle School Students' Achievement of Earth Science in TIMSS-R.
QuelleIn: Journal of the Korean Association for Research in Science Education, 22 (2002) 3, S.649-59Verfügbarkeit 
Sprachekoreanisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1226-5187
SchlagwörterAcademic Achievement; Comparative Analysis; Earth Science; Foreign Countries; Middle Schools; Science Education; Standardized Tests; South Korea; Trends in International Mathematics and Science Study
AbstractAnalyzes students' achievement in earth science on the Third International Mathematics and Science Study-Repeat (TIMSS-R) which was given in 1999 with 38 nations participating. Compares Korean 8th grade students' achievement in earth science with those of other countries and other content areas in science. Presents the results of item analysis and their implications for science education. (Contains 17 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Korean Association for Research in Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: