Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKim, Eunsook; Pak, Sung-Jae
TitelImprovement in University Freshmen's Questioning by Explicit Practice of Experts' Physics Problem Solving Strategies.
QuelleIn: Journal of the Korean Association for Research in Science Education, 22 (2002) 3, S.466-77Verfügbarkeit 
Sprachekoreanisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1226-5187
SchlagwörterEducational Strategies; Foreign Countries; Higher Education; Physics; Problem Solving; Questioning Techniques; Science Education; Textbooks; Worksheets; South Korea
AbstractIntroduces students to problem solving strategies in the form of step-by-step guides to follow in problem solving practice. Assumes that students could pinpoint the difficulty specifically using this guide, which would result in positive effects on students' recognition and expression of their own questions. Uses traditional and worksheet-based problem solving strategies. (Contains 33 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Korean Association for Research in Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: