Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKwon, Yong-Ju; Lawson, Anton E.
TitelWhy Do Most Science Educators Encourage To Teach School Science through Lab-Based Instruction?: A Neurological Explanation.
QuelleIn: Journal of the Korean Association for Research in Science Education, 19 (1999) 1, S.29-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1226-5187
SchlagwörterEducational Strategies; Foreign Countries; Neurology; Science Education; Science Laboratories; Teaching Methods; Visualization; South Korea
AbstractTests the hypothesis that, because it uses tri-dimensional sensory pathways which show a higher rate of neural activity than uni- or bi-dimensionals, lab-activity-based instruction is a more effective teaching strategy for learning science than verbal-based instruction. Applies manipulative teaching strategies that use visual, somatosensory, and auditory information pathways. (Contains 26 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Korean Association for Research in Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: