Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLamb, Stephen; Hogan, David; Johnson, Trevor
TitelThe Stratification of Learning Opportunities and Achievement in Tasmanian Secondary Schools.
QuelleIn: Australian Journal of Education, 45 (2001) 2, S.153-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; English; Foreign Countries; Mathematics; Secondary Education; Secondary School Students; Sex; Socioeconomic Status; Student Characteristics; Student Placement; Track System (Education); Australia
AbstractUsing detailed information from the records of Australian students, found that in English and mathematics, the level of study that students access is strongly related to socioeconomic background, gender, and school attended. Found strong effects of placement in the middle years on school completion, access to academic courses in senior school, and final-year achievement. Also found significant between-school effects. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: