Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Seon-Young
TitelThe Effects of Peers on the Academic and Creative Talent Development of a Gifted Adolescent Male.
QuelleIn: Journal of Secondary Gifted Education, 14 (2002) 1, S.19-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-4610
SchlagwörterAdolescents; Career Choice; Case Studies; Competition; Identification (Psychology); Musicians; Peer Influence; Peer Relationship; Role Models; Secondary Education; Social Support Groups; Student Motivation; Talent; Talent Development
AbstractThis case study examined relationships between Chris, a 12-year-old talented male, and 5 peers. Chris's peers had favorable influences on his academic and creative talent development in four areas: competition, support, motivation, and role modeling. He identified strongly with one of his peers in becoming a rock star. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Secondary Gifted Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: