Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPena, Elizabeth D.; Bedore, Lisa M.; Zlatic-Giunta, Rebecca
TitelCategory-Generation Performance of Bilingual Children: The Influence of Condition, Category, and Language.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 45 (2002) 5, S.938-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterAge Differences; Bilingual Students; Classification; Developmental Stages; Language Acquisition; Language Impairments; Preschool Education; Primary Education; Semantics; Spanish Speaking; Vocabulary Development
AbstractA study examined how 44 bilingual (Spanish-English) children (ages 4-7) used taxonomic versus slot-filler strategies in a category-generation task presented in both languages. Younger bilingual children generated approximately equal numbers of items in both conditions, however, older bilingual children were beginning to demonstrate a taxonomic bias. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: